Základní údaje

  • Druh služby: Osobní asistence v souladu s § 39 zákona o soc. službách
  • Forma: Terénní služba
  • Místo poskytování č. 1: Pardubický kraj – zejména Pardubice, Česká Třebová a jejich okolí
    • Roční kapacita služby: 80 klientů
  • Místo poskytování č. 2: Hlavní město Praha
    • Roční kapacita služby: 25 klientů

Veřejný závazek

Poslání
  • Posláním osobní asistence 3S je umožnit uživatelům žít co nejplnohodnotnější život, navzdory nepříznivému zdravotnímu stavu a nepříznivé sociální situaci.
  • Osobní asistenci 3S poskytujeme v souladu s údaji v registru poskytovatelů sociálních služeb v časovém rozmezí 7 – 9 hodin (pondělí až pátek) a 7 – 8 hodin (sobota a neděle) pro Pardubický kraj  a 8 – 16 hodin (pondělí až pátek) a 9 – 12 hodin (sobota a neděle) pro Prahu. Po předchozí dohodě s uživatelem je možné zajistit službu i mimo uvedený čas.
O službě
  • Osobní asistence 3S je inovativní model služby osobní asistence, zaměřený na kvalitu, dostupnost a efektivitu. Důraz na kvalitu řízení a organizace služby umožňuje dosahovat vyšších výsledků při nižších nákladech. Služba je tak dlouhodobě udržitelná a pro uživatele i veřejnou správu výhodná.
Okruh osob
  • Osobní asistence 3S je poskytována:
    • Osobám se sníženou soběstačností a zdravotním stavem vyžadujícím pomoc jiné osoby (osoby s chronickým duševním onemocněním, osoby s chronickým onemocněním, osoby s jiným zdravotním postižením, osoby se zdravotním postižením, senioři).
    • Rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné osoby.
    • Služba je poskytována na území Pardubického kraje a Prahy.
  • Osobní asistence 3S není poskytována:
    • Osobám, které vyžadují kontinuální 24 hodinovou podporu a pomoc jiné osoby.
    • Osobám, které jsou schopny své potřeby zajistit vlastními silami.
    • Osobám zdržujícím se mimo uvedené území.
    • Osobám pod vlivem omamných a psychotropních látek a osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje specifické technické a personální vybavení, kterým poskytovatel nedisponuje.
Cíl
  • Cílem Osobní asistence 3S je poskytovat uživatelům kvalitní, dostupnou a efektivní sociální službu, sestávající z podpory a pomoci při činnostech, které uživatel není s to zvládnout vlastními silami.
Způsob poskytování
  • Osobní asistence 3S je poskytována v přirozeném prostředí uživatele.
  • Rozsah a čas poskytování Osobní asistence 3S se přizpůsobuje individuálním potřebám
    uživatele. Uživatel kontaktuje poskytovatele služby telefonicky, e-mailem, nebo osobně na kontaktním místě nebo v sídle společnosti. Poskytovatel provede sociální šetření v domácnosti uživatele a v případě kladného vyhodnocení skutečné potřebnosti služby u uživatele připraví návrh smlouvy a předloží jej uživateli.
  • K datu určenému ve smlouvě jako počátek poskytování služby zajistí poskytovatel realizaci služby vhodným asistentem a pravidelně i namátkově provádí kontrolu kvality výkonu asistence.
Poskytované úkony asistence odpovídají výčtu uvedenému v §39 zák. 108/2006 Sb.:

a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

b) pomoc při osobní hygieně

c) pomoc při zajištění stravy

d) pomoc při zajištění chodu domácnosti

e) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

f) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

g) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Způsob poskytování

Osobní asistence je vykonávána v rozsahu základních činností podle § 39 zákona č. 108/2006 Sb., které jsou dále specifikovány podle úkonů vymezených v § 5 vyhlášky č. 505/2006 Sb.

Ceník Pardubický kraj Ceník Praha Kontakty Smlouva


Podávání stížností
Pravidla po podávání stížností Podávání stížností - kontakty Podávání stížností - formulář